Olin kevätpuolella työharjoittelussa. Ensimmäisenä päivänä olin siellä ilman meikkiä. Toisena päivänä meikkasin. Siitä tuli hetki keskustelua:

Oppilas kysyi minulta: "Mihin sun kaikki finnit on hävinnyt?" Ennen kuin mitään ehdin sanoa, toinen oppilas neuvoi: "No sillä on puuteria!"

Muina päivinä meikkasinkin, paitsi yhtenä päivänä. Siitäkin syntyi hämminkiä. Yksi oppilas katsoi minua pitkään. Olin tässä vaiheessa viettänyt luokassa jo pari viikkoa päivittäin. Sitten hän kysyi vierustoveriltaan: "Kuka toi on?" Toinen oppilas vastasi siihen napakasti: "No se on Maya!" "Aijaa, en mä vaan tunnistanu.."

Sinä päivänä oli myös keskustelua puuterista. Yksi oppilas ihmetteli miksi olen niin kalpea. Toinen tiesi kertoa, että johtuu puuterista. Nämä olivat eri oppilaita kuin finnikeskustelussa olleet. Kerroin toki, että olin sillä kertaa täysin meikitön.

Ne huomaa kaiken :)