Olen opiskellut pikavauhtia, jotta pääsisin työelämään kiinni mahdollisimman pian. Olin jo ehtinyt iloita, että minulla on kaikki kurssit suoritettuna keväällä 2008 lukuun ottamatta graduopintoja ja kahta harjoittelua. Tämä mahdollistaisi muuton takaisin kotikaupunkiin ja siirtymisen työelämään. Sitten saan meiliä. En mahdu yhdelle syventävälle kurssille, kun tunkua on niin paljon ja vain muutama 3. vuosikurssin opiskelija on sinne päässyt. Itse ilmoittauduin vastaavalle opettajalla 1.7.2007, joten mietin vain, että millähän perusteella ne on ne muutamat sinne valinneet.

Voi kyrpä oikeasti!

Ja olen sitä mieltä, että jos noille muiden vuosikurssien kursseille on noin kova tunku niin silloin vika on systeemissä. Uusi tutkintojärjestelmä on suoraan sanoen anuksesta varsinkin tuollaisissa pienissä laitoksissa, jossa meidän päätoimisten opiskelijoiden opiskelu on sitä, että koulua on mahtavat max 10h viikossa ja kurssimerkintöjä tulee niin vähän, että joutuu koko ajan selittelemään Kelalle, että syy vähäisiin opintopistemääriin on oppilaitoksessa eikä opiskelijan laiskuudessa eikä enempää opiskeltavaa kertakaikkiaan ole! Ellei sitten tappele koulun henkilöstön kanssa ja änge väkisin kursseille, jotka olisi tarkoitus suorittaa myöhemmin.

Kaiken tämän jälkeen julkisuudessa käydään keskustelua siitä miksi opiskelijat eivät valmistu nopeammin.

Jotain hyvää kuitenkin. Tyylikäs ilmoitteli pari päivää sitten, että hänellä on viikonloppuna asunnonmyyntihommia eikä ehdi välttämättä minua tapaamaan. Eilen kuitenkin soitteli iltamyöhällä ja kertoi hoitaneensa niitä asioita koko päivän, jotta me ehtisimme olla yhdessä viikonloppuna.